לוגו פורום דבורה

סרן סהר סעודיין

בת 21 בנופלה
נולדה בי"ד בשבט תשס"ב, 27 בינואר 2002
נפלה בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023
לוחמת במערך ההגנה האווירית
בית העלמין ראש העין, חלקה 1 (צבאית), שורה 4 קבר 8

הקדשות וזיכרונות

תהליך קליטת ההקדשה באתר אורך מספר דקות לאחר ההקלדה.
ההקדשה תוצג כאן. אנא התאזרו בסבלנות.

5 Responses

  1. אני מצטערת על האיבוד 'ל המשפחה שלכם אני לא יכולה לדמיין מה אתם עוברים.

  2. לא זכיתי להכירך סהר, אך שמעתי על נחישותך וגבורתך מאחיך וממשפחתך הנפלאה.
    גיבורת ישראל, יהי זכרך ברוך!

משפחתה

בִּתם של הלן ודוד
אחות של דור, דביר, סתיו ודולב

סיפורה האישי

סהר נולדה בת זקונים להוריה ולשלושה אחים ואחות.
סהר התאפיינה בחריצות מגיל צעיר והתחילה לעבוד מגיל 12 ועד לגיוסה. היא עבדה במשך שנים בשמרטפות והפגינה מוסר עבודה נדיר שילדים לא ניחנים בו בדרך כלל.

סהר בוגרת בית ספר התיכון בגין בראש העין. באתר בית הספר התפרסמה ההודעה הבאה לאחר נפילתה:
"משפחת תיכון בגין אבלה, מרכינה ראש ומשתתפת בצערה העמוק של משפחת סעודיין באבלם הכבד על נפילתה של בתם סהר בעת מילוי תפקידה.
סגן סהר סעודיין בוגרת תיכון בגין, תש"ף.
צוות ביה"ס ותלמידיו כואבים ומחבקים את המשפחה.
יהי זכרה ברוך."

דביר אחיה של סהר סיפר שהוא וסהר חלמו לטייל יחד בדרום אמריקה בטיול הגדול שהוא תכנן לעשות לאחר השחרור מהצבא.

השירות במערכת הביטחון

סהר התגייסה לצה"ל ב-5 באוגוסט 2020. היא הייתה קצינת הדרכה בגדוד 947 שבמערך ההגנה האווירית. בתפקידה האחרון פיקדה על צוות של לוחמי מערך ההגנה האווירית כיפת ברזל.

נסיבות נפילתה

כמה ימים לפני פרוץ המלחמה עברה סהר תאונת דרכים בצבא והייתה ב"גימלים" בבית. מכיוון שהיא לא רצתה שחברתה בבסיס תסגור שבת שנייה במקומה היא ויתרה על ה"גימלים" וחזרה לבסיס ביום חמישי בחמישה באוקטובר 2023.

בשבת בשבעה באוקטובר 2023 החלה מתקפת הפתע של חמאס לעבר אזור העוטף. סהר הייתה במשמרת הבוקר ולמעשה הייתה הקצינה הראשונה שניהלה את יירוט הרקטות והטילים שנורו לעבר ישראל מרצועת עזה באמצעות כיפת ברזל. הצוות שבראשותה התנהל במקצועיות וביעילות וסיכל בהצלחה את המתקפה.

בכתבה שהתפרסמה ב-YNET ב-30 באוקטובר 2023 תיארו חיילים עמיתים של סהר את תפקודה בקרב זה של חייה:
"... סהר זיהתה ראשונה על המסך את מבול הרקטות שיוצא באותה שנייה מהרצועה לכל כיוון אפשרי. מאות שיגורים בתוך דקות במטחי פתיחה אדירים. ביד אחת היא תפעלה עם ע' את שיגורי הטילים המיירטים לעבר הרקטות הרבות וביד שנייה צרחה במערכת הכריזה של הסוללה 'מיידי אמת' כדי להקפיץ את כולם... התגובה המהירה של ע' וסהר עם יתר חיילי הסוללה שתפסו עמדות מנעה ככל הנראה מאות הרוגים נוספים מפגיעות ישירות... בחיל האוויר אומרים שתפקודה של סהר ושל פקודיה, בעיקר בשעה הראשונה, מנעו עשרות אתרי הרס עם מאות נפגעים... סהר התגלתה במלוא תושייתה במבחן האמיתי הראשון שלה כקצינה. היא שאלה כל חייל שקפץ לעמדות אם הוא בסדר וצריך מים, הרגיעה אותנו ותפעלה את האירוע כקצינה הבכירה בסוללה. גם עבורה אלה היו יירוטים ראשונים בחיים כלוחמת וכמפקדת... אבל בכך רק התחילה הצטיינותה של סהר בשעת התופת הראשונה: כקצינה הבכירה שהייתה בסוללה באותו בוקר עד להגעת יתר המפקדים היא הבינה שמאות היירוטים לא מספיקים והרע עוד לפנינו. ב-7:16 היא כתבה בקבוצת המפקדים של הגדוד: 'הכול בשליטה, תהיו רגועים, שומרים עליכם'... למרות דיווחים ראשוניים שהגיעו גם לסוללה על חדירות ראשונות של מחבלים לשטחנו, היא ידעה שהטילים המיירטים עלולים להיגמר... היא התנדבה לקחת על עצמה את המשימה, לחמש את המשגרים שסמוכים יותר לקו הגבול בעוד טילים מיירטים. סמל בנימין גבריאל וסמל נתיב קוצרו לא היססו ללכת בעקבות המפקדת שלהם ודהרו על רכב הדי מקס מהסוללה לעבר אתרי המשגרים עם קסדות על ראשיהם ושכפ""צים קלים על גופם..."

במהלך נסיעתם של סהר, גבריאל ונתיב, כתבה סהר למשפחתה: "משפחה שלי, הכל בסדר, אני מטפלת בכל, שומרת עליכם, נדבר כשאוכל." זאת הייתה הודעתה האחרונה למשפחתה האוהבת.

במהלך הנסיעה נתקל הצוות בחוליית מחבלים באזור צומת רעים בכניסה לכביש 232. החוליה ירתה על רכבם והשלושה נהרגו.

בנופלם סהר, נתיב ובנימין הפגינו דבקות במשימה וחתירה לניצחון, הם נפלו גיבורים.

קווים לדמותה

אִימה של סהר סיפרה על אישיותה במילים הבאות:
"תמיד אנחנו שומעים דברים טובים על אנשים שאינם עוד ושהם היו מלח הארץ וטובים בכל. במקרה של סהר אני מאמינה במשפט הזה במאה אחוז. סהר היא אדם שנותנת את כל כולה בכל מקום שבו היא נמצאת..."

כדי להמחיש את אמירתה זאת סיפרה אִימה כיצד סהר נהגה להתקשר לאחיה שהיו בצבא כשהייתה ילדה קטנה ולשאול אותם איזה אוכל להכין להם לקראת שובם הביתה לחופשה.

גם כשבגרה היא אהבה לפנק את בני המשפחה והחברים ונהגה להכין להם ארוחות טעימות. היא הייתה זאת שמארגנת את ימי ההולדת של החברות וכן את האירועים בכיתה בבית הספר.

סהר אהבה לטייל ולבלות עם משפחתה וחבריה. אִימה ציינה: "היה ניתן לזהות את החיוך הגדול והיפה שלה מרחוק, חיוך שכל המשפחה והחברים נתגעגע אליו."

דברים שאהבה

סהר אהבה לטייל בארץ בפארקים ובשמורות הטבע, בחופי הים, ב"דרום אדום" ובמעיינות.
בחג הסוכות 2023 בילו היא ומשפחתה בכינרת ולנו שם. כך הם אהבו לטייל בחגים ובמועדים. הכינרת וטיולי "סובב כינרת" היו האתרים האהובים עליה במיוחד בזכות החוויות המשפחתיות.
היא גם אהבה לטייל בצפון הארץ עם חברותיה.

מורשתה והנצחתה

עמוד הנצחה באינסטגרם נפתח לזכרה של סהר בקישור.

מאז מתקפת השבעה באוקטובר נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל מנציחים את הנרצחים ואת הנופלים מכל רחבי הארץ. לזכרה של סהר ולעילוי נשמתה הם הדליקו בבית הנשיא שני נרות נשמה. ניתן לראות את הנצחתה של סהר באתר בית הנשיא בלינק.

לאחר נפילתה של סהר נערך טקס לזכרה ולזכר הנופלים עימה בבה"ד 1. להלן דברי אחד הקצינים שנשא דברים לזכרה ולזכר חבריה שנפלו יחד עימה:
"... סהר נולדה בערב ט"ו בשבט, בחודש ינואר 2002, בִּתם של ההורים הגאים הלן ודוד סעודיין, אחותם הקטנה והאהובה של דור, דביר, סתיו ודולב. סהר שאחיה הגדול הוא קצין בחיל האוויר חלמה מגיל צעיר מאוד להיות לוחמת וקצינה בצה"ל, להוביל ולפקד. באוגוסט 2020 התגייסה סהר למערך ההגנה האווירית בזרוע חיל האוויר והחלל. לסהר היה ברור ששום דבר לא יעצור בעדה להגשים את החלום ואין מהמורה או מכשול שימנעו ממנה להגן על מדינת ישראל ועל תושביה כקצינה. סהר השלימה קורס מפקדים והשלימה קורס קצינים בבה"ד 1 אך לא סיימה את ההשלמה החיילית. סהר הושעתה מן ההשלמה למשך שמונה חודשים אך לאחר מכן, תוך שהיא משפרת יכולות מקצועיות, שבה לקורס ובחלוף כשנתיים לאחר מסע ממושך ומפרך, זכתה לענוד את דרגות הקצונה המיוחלות. בהמשך הגיעה סהר כשהיא חדורת מוטיבציה לשמש קצינה לוחמת בסוללת כיפת ברזל בדרום הארץ, ועד מהרה התברר כי היא מנהיגה ומשמשת דוגמה ומופת לחייליה. בששה באוקטובר 2023 סגן סהר סעודיין הייתה אמורה להחלים בביתה מפציעה אך סהר בשם ערכי הרעות והערבות ההדדית שחונכה על פיהם, ערכים שהפכו לחלק בלתי נפרד מאישיותה המקסימה, לא הייתה מוכנה שחברתה ליחידה תחליף אותה במשמרת שבת, בעיצומו של חג שמחת תורה, והתייצבה ביחידה. בבוקר הארור שלמוחרת בשבעה באוקטובר 2023, התמודדו סהר וחבריה למשמרת עם מטח טילים בלתי פוסק שהגיע מעזה. סהר וחייליה יירטו בקור רוח את הטילים וסהר שלרגע לא חדלה לדאוג לשלומם של חייליה עוד הספיקה לכתוב בקבוצה המשפחתית: 'אתם יכולים להיות גאים בי'. בהמשך כאשר אזלה התחמושת ועל אף הסכנה החמורה שנשקפה להם, נסעו סהר ושניים מחייליה לטעון בתחמושת את המשגר בקרבת עזה. במהלך הנסיעה ליד קיבוץ רעים נתקלו השלושה במחבלים רוצחים אכזריים שירו בהם למוות. סמל נתיב קוצרו, סמל בנימין גבריאל יונה והקצינה סרן סהר סעודיין נפלו בקרב. יהי זכרם ברוך! לנצח נוקיר אותם, תמיד נהיה גאים בהם!"

הבלוגרית דורין כהן הכינה מתכון לזכרה של סהר - סהרונים עם נוטלה. דורין סיפרה שסהר אהבה את המנה הזאת והיא נהגה להכינה בסופי שבוע כשהגיעה הביתה מהצבא. המתכון והכנתו מוצגים בקישור.
מתכון נוסף לזכרה של סהר הוא בצק לפיצה. ניתן לראות את רשימת המצרכים ואופן ההכנה של המתכון בקישור.

ביוטיוב ניתן לצפות בסרטון מרגש המציג תמונות של שחר ותחנות חשובות בחייה מאז ילדותה ועד בגרותה. הסרטון מלווה בשיר Talking to the Moon של Bruno Mars והשיר לוחמת של אייל גולן. ניתן לצפות בסרטון בקישור.

סיפורה של סהר מלווה בתמונותיה מסופר באתר למטייל בישראל בקישור.

בבית הספר בית חמ"ד אביחי בנתניה כתבה אילה שמואלי מחנכת כיתה ה'1 בתעודות מחצית א' בחלק האישי של התעודה את המשפט שאמרה סהר: "אין הטיפה חוצבת בסלע מכוח עוצמתה, אלא מכוח התמדתה."
איילה הסבירה שבכך רצתה לחבר בין המלחמה, בין הגבורה ובין ההשקעה וההתמדה בלימודים, כשכל אלה נובעים מהמשפט החזק של סהר. ביוזמת המחנכת למדו התלמידות על סהר במצגת שהכינו עליה. הן למדו על גבורתה, על אישיותה, על תכונותיה ועל מעשיה. מטרת הלמידה הייתה שכל תלמידה תיקח לעצמה משהו מסהר ובכך תמשיך להאיר לכולן את דרכה. יחד עם התעודות קיבלו התלמידות שקית עם שתי עוגיות רוזלך שסהר אהבה ונאפו לזכרה. לינק.

האומנית שרה כהן יצרה סדרת תמונות AI המנציחות את הנופלים בדמויות של מלאכים. ניתן לראות את דמותה של סהר בסדרה זאת בפרסום בוואלה.

אנחנו משתדלים להציג באתר רק תוכן מכבד שהולם את זיכרון החללות. אם נתקלת בתוכן בלתי הולם, פוגעני, שקרי או אלים, ניתן לדווח עליו בטופס יצירת קשר או בכל דרך שנוחה לך.

הקדשות וזיכרונות

תהליך קליטת ההקדשה באתר אורך מספר דקות לאחר ההקלדה. ההקדשה תוצג כאן. אנא התאזרו בסבלנות.

5 Responses

  1. אני מצטערת על האיבוד 'ל המשפחה שלכם אני לא יכולה לדמיין מה אתם עוברים.

  2. לא זכיתי להכירך סהר, אך שמעתי על נחישותך וגבורתך מאחיך וממשפחתך הנפלאה.
    גיבורת ישראל, יהי זכרך ברוך!

יִזְכֹּר

סרן סהר סעודיין

נפלה בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023

יִזְכֹּר

סיפור חייו של כל אחד מהנופלים, תמצית מאבקה של מדינת ישראל לחיים, עצמאות ולביטחון אישי ולאומי

סרן סהר סעודיין

בת 21 בנופלה

נולדה בי"ד בשבט תשס"ב, 27 בינואר 2002

נפלה בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023

5 Responses

  1. אני מצטערת על האיבוד 'ל המשפחה שלכם אני לא יכולה לדמיין מה אתם עוברים.

  2. לא זכיתי להכירך סהר, אך שמעתי על נחישותך וגבורתך מאחיך וממשפחתך הנפלאה.
    גיבורת ישראל, יהי זכרך ברוך!